
Wielogodzinna praca za biurkiem lub przy komputerze obciąża ciało, ale także wpływa na zmęczenie umysłowe. W jaki sposób sprawić, by taka praca była bardziej komfortowa i efektywna? Wystarczy wyposażyć się w kilka niezbędnych gadżetów.
Artykuły biurowe, takie jak ukazane na stronie: https://dlabiura24.pl/artykuly-biurowe to niewielki wydatek, ale pozwalają poprawić ergonomię pracy. Co za tym idzie sprawiają, że będziemy mogli spędzić na swoich obowiązkach zawodowych więcej czasu i uczynić ten czas znacznie efektywniejszym. Jakie elementy wyposażenia biura są więc warte uwagi?
Jak odciążyć lędźwiową część kręgosłupa?
Nie zawsze fotel biurowy, na którym spędzamy wiele godzin podczas swojej pracy, ma ergonomicznie wyprofilowane oparcie. Wtedy już po kilku godzinach można zacząć odczuwać uciążliwe bóle i napięcie mięśni. Rozwiązaniem na te kłopoty są podpórki pod plecy. Wystarczy zamocować taki gadżet nisko na oparciu by uzyskać niezbędne podparcie dla kręgosłupa. Będzie on skutecznie odciążony w taki sposób, że nawet po wielu godzinach pracy nie będziemy czuć dyskomfortu. Jedno o czym należy pamiętać przy zakupie, to odpowiednia elastyczność produktu, aby nie powodował on zbyt dużego nacisku na kręgosłup. Atutem podpórki pod plecy będzie także łatwy montaż i demontaż oraz możliwość stabilnego przymocowania, by nie trzeba było jej kilka razy dziennie poprawiać, ponieważ to utrudniałoby koncentrację na pracy.
Dlaczego podnóżek biurowy to dobry zakup?
Na bazie obserwacji zauważono, że osoby, które przy pracy stosują podnóżki biurowe zdecydowanie rzadziej narzekają na zaburzenia krążenia, bóle kręgosłupa wynikające z niewłaściwej pozycji czy też dolegliwości odcinka lędźwiowego, spowodowane zbyt dużym obciążeniem tej części. Czym się kierować kupując taki sprzęt? Najlepiej, by posiadał możliwość regulacji kąta nachylenia oraz antypoślizgową podstawę. Wysokość podnóżka musi być także dopasowana do wysokości użytkownika. Powierzchnia wzbogacona użebrowaniem lub wypustkami będzie pozwalać na relaksujący masaż stóp podczas pracy. Ten niewielki element wyposażenia z pewnością wpłynie pozytywnie na wydajność w firmie.
Czy warto kupić podkładkę pod mysz z podpórką na nadgarstek?
W większości biur używa się standardowych podkładek pod mysz bez podpórek na nadgarstek. Tymczasem ten niewielki gadżet może niezwykle pozytywnie wpłynąć na komfort pracy. Każdy, kto pracuje za biurkiem wie, jak niewygodne jest operowanie myszką, kiedy to nagarek wciąż ma kontakt z twardą powierzchnią biurka. Podpórka to element, który niweluje te negatywne odczucia. Można na niej oprzeć nadgarstek i dzięki temu zniwelować ból, który przyczynia się do konieczności robienia dłuższych przerw w pracy. Niekiedy takie odczucia stają się na tyle dokuczliwe, że wymagają wizyty u lekarza. Można temu zapobiec właśnie poprzez stosowanie takiej miękkiej i bardzo wygodnej podpórki. Podkładka wyposażoną w nią to koszt praktycznie równy cenie tradycyjnej podkładki na mysz, więc wydatek w firmie nie będzie odczuwalny.
Zostaw komentarz